Jadłospis małego sportowca

Менюто на малкия спортист

Храненето на малките спортисти е много важно, защото то трябва да осигурява енергия и всички необходими хранителни вещества за растежа и развитието. Освен това, ако храненето е недостатъчно, това ще се отрази негативно на състоянието на тялото, детето ще постига незадоволителни резултати, може да се наблюдава липса на напредък, бърза умора, ниска издръжливост и повишена вероятност от нараняване. Трябва да обърнете внимание на правилното количество енергия, хранителни вещества, хидратация преди, по време и след тренировка. Основният източник на енергия за един млад спортист са въглехидратите, които могат да бъдат намерени в храната, включително в зърнени продукти (зърнени храни, хляб, ориз, макаронени изделия), плодове и зеленчуци.

Също така, важно е да се приема правилното количество протеин, който се намира в месото, рибата, яйцата, бобовите растения, млякото и неговите продукти, ядките. Снабдяването с калций е важно за правилното развитие на костите. Най-добрият източник на смилаем калций са млякото и млечните продукти, както и рибите (сардини, цаца, скумрия). Калцият се съдържа и в хляба, в едрозърнестите култури, бобовите растения, листните зеленчуци, някои плодове и ядки. Твърде ниското количество желязо също може да повлияе на физическото състояние. Затова в диетата на детето е важно да се включи месо, риба, бобови растения, плодове, магданоз.

Не забравяйте за редовното хранене и количеството храна, адаптирана към възрастта и нивото на физическа активност на Вашето дете.

Jadłospis małego artysty

Меню за малкия художник

Погрижете се за правилната диета и укрепете имунитета на малкия си художник, за да може той правилно да се развива и расте. Храненията трябва да бъдат редовни и разнообразни – полезно е менюто на децата да включва плодове и зеленчуци, млечни продукти, месо, риба, зърнени продукти, семена, ядки и растителни масла. От голяма важност са зеленчуците и плодовете, богати на антиоксиданти - витамин А, С и Е, които се съдържат главно в спанак, моркови, броколи, чушки, домати, цитрусови плодове и касис. Добре е да включите в менюто и кисело мляко с живи бактериални култури. Всичко това ще накара детето да се чувства изпълнено с енергия, докато играе и твори.

Jadłospis małego naukowca

Меню за малкия учен

В ежедневното хранене на малкия учен, освен енергията, е важно да се обърне внимание на хранителните вещества, които влияят добре на умствената работа. Ниският прием на желязо води до проблеми със запомнянето и концентрацията. Този елемент се намира в черен дроб, месо, зелени и бобови зеленчуци, риба, плодове и магданоз. Правилното снабдяване с магнезий също е много важно - магнезият е отговорен за бързото усвояване на знанията и правилното функциониране на нервната система, а тялото губи този елемент при стрес. Продуктите, богати на магнезий, са овесена каша, банани, листни зеленчуци.

Витамините от група B също играят важна роля в работата на мозъка. Благодарение на витамин В1, функционирането му се подобрява и детето има по-добра концентрация. Този витамин присъства в круши, месо, пълнозърнест хляб, мляко и яйца. Витамин В6 поддържа мозъка и сърцето. Може да се намери в черния дроб, месото, боба, рибата, млякото, яйцата и ядките. Фолиевата киселина от своя страна подпомага работата на нервната система и присъства в зелените зеленчуци и плодовете.

Jadłospis małego informatyka

Меню за малкия ИТ специалист

Детето ви прекарва ли времето си основно пред компютъра? Погрижете се за зрението му и правилното функциониране на мозъка. Поради факта, че през повечето време детето е в седнало положение, трябва да му осигурите диета с ниско съдържание на мазнини и да намалите консумацията на прости захари и въглехидрати. Тези вещества, консумирани в излишък, дават значителни количества калории, неадекватни на разхода на енергия. Ето защо, за да защитите детето си от затлъстяване, си струва да включвате зеленчуци и плодове като закуски, на редовни порции. Приемът на храни, богати на витамин А, е отговорен за поддържането на правилното зрение. Добри източници са рибено масло, черен дроб, спанак, зеле, морков, тиква.